torsdag 30 juli 2009

Ultramotion

Jag blev imponerad idag när herr sonen tog ett par mackor i fickan och gav sig ut på en löparrunda - drygt 80 kilometer blev det på knappt 10 timmar.

Imponerad och lite avundsjuk. Jag skulle gärna gjort det själv i stället för att sitta kvar här i gungstolen.

Men nej - 80 km klarar jag nog inte, jag nöjer mig med en repris i vinter på mitt 5-milslopp. Jag inser min begränsning, jag började motionerandet för sent för att bli en riktig ultramotionär. Men jag blir imponerad på dom som kan.

Som Rune Larsson som tex gjort en långlöpning kust-till-kust genom hela USA. 500 mil, 64 km/dag i snitt. Avundsjuk!

Eller Renata Chlumska (född -73) som gjort otroliga ultrainsatser, tex kanot och cykel runt hela USA, 1800 mil och håller så trevliga föredrag om resorna. Avundsjuk!

Eller grabbarna i Västerås som just i dagarna gett sig iväg på cykel till Indien. Avundsjuk!

Eller nej - inte avundsjuk, imponerad och inspirerad. Nåt tillnärmelsevis som dom här kommer jag aldrig att prestera, men nog kommer den här gamle farbrorn att göra fler tokigheter som får menigheten att höja på ögonbrynen (och för dom som inget förstår att skaka på huvudet). Jag har några planer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar