söndag 12 juli 2009

On the road again

Jag råkade lyssna på Medierna idag, och det var så intressant nu så jag får lov att damma av mina gamla klotterplank, Utsikt från torpet och Utsikt från mobilen - jag kör ett par varv till.

Det handlade om ev. ändringar av grundlagen som en parlamentarisk kommitté håller på med och JK Göran Lambertz försökte förklara varför det behövdes och Anders R Olsson varför det inte behövdes.

Jag fattade väl inte så mycket mer än att det handlar om yttrandefrihet och sånt och t.ex. hur man ska undvika kränkande bilder och skvaller på nätet. "Den galne bloggaren" pratade man om. Jag kände mig inte direkt träffad av det, men det kändes bara intressant och jag vill försöka hänga med vad som händer och då kan jag väl öppna min Utsikts-bloggar igen och skriva några rader igen om vad jag tycker är rätt.

Och som förr har jag en röd motionstråd, så med bloggen blir det nog lättare att komma igång med joggningen igen, jag har varit lite lat sen Stockhomsmaran. Så nu är jag med på plan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar