tisdag 14 juli 2009

Det är fint att jogga

Jag har varit lite väl lat i sommar, knappt sprungit alls sen Stockholmsmaran i maj. Men nu ska jag vara igång igen.

Och direkt på absolut första steget på dagens joggingtur kände jag hur fint det är att jogga - det här kommer jag aldrig att lägga av med. Så nu får jag göra en ny joggingplanering. Jag tycker om att ha några tävlingar inplanerade, då är det lättare att ta sig ut den där gången man inte känner sig så sugen.

En mara i höst? Medoc i Bordeaux hade varit kul, men det är fullt. Berlin? Växjö? New York är fullt flera år framåt. Venedig vore häftigt. Eller Lissabon? So many races - so little time.

Stockholm Marathon 2010 blir det väl. Och "2nd Annual Yours Truly Run 50 km at Stentorpet february 2010" ser jag fram mot. Premiärloppet var det värsta jag någonsin varit med om - 5 mil i nysnö varav 15 km i ett smalt hjulspår med knädjup snö runt omkring. Dom som sprang i Canada hade det kallare, han i Tyskland hade regn hela dan och han i Thailand hade sommarvärme. Men han i Stentorpet, Sala hade säkert jobbigast. Blir det lika vidrigt nästa år? Det får bli som det blir - jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar