onsdag 15 juli 2009

Deckarsommar

Oj va vi har läst böcker i sommar, och nästan bara deckare.

Började med några tjocka Nesser och Mankell, sen har jag läst en massa pocketdeckare: Mari Jungstedt, Anna Jansson, Unni Lindell mfl. Och igår kom Margareta hem med några till: Leif GW Persson, Karin Fossum och några till. Andrea Maria Schenkel hade jag aldrig hört talas om. Nu har vi läsning några veckor till.

Sjöwall Wahlöö är nog annars mina absoluta deckarfavoriter tillsammans med Stieg Larsson. Sen kommer nog Håkan Nesser och Henning Mankell. Och av alla nya namnen jag läst i sommar tror jag att jag gillade Anna Jansson bäst. Jag har en till oläst av henne i hyllan.

Men på TV har jag helt tröttnat på Morden i Midsomer, dom är ju så stereotypa så dom bryr jag mig inte om längre. Eller de kanske inte sänds längre?

Men nu tar jag nästa Mankell och sätter mig i vilstolen på uteplatsen. Faktaböckerna får vänta till hösten.

2 kommentarer:

  1. Ska du inte jobba nånting i sommar? Och kom ihåg skype nån gång ibland du +65-åringen.
    //Lasse

    SvaraRadera
  2. Med ålderns rätt lutar jag mig gärna tillbaks i vilstolen med en bra bok så här års. Men det har blivit rätt mycket gjort också här på Stentorpet, det får alla se som besöker oss. Jag har tex satt upp 3 nya fågelholkar...

    SvaraRadera