fredag 8 maj 2009

Trendigt att jogga

Jag hörde just på TV att mitt joggande är riktigt trendigt, och det är kul att man är modern. Fler och fler vill bättra på konditionen med att röra på sig i joggingspåret.

Och nog har jag sett själv dom här åren jag joggat att det blir fler och fler på motionstävlingarna, Stockholm Marathon tex blev slutsålt redan före jul, de första gångerna jag sprang fick alla som ville vara med.

Och i New York City Marathon måste man nu boka in sig något år i förväg för att få plats men jag har fem år till mitt nästa NYC-lopp, så jag är väl inte för sent ute än.

Igår på ett vetenskapsprogram på SVT såg jag annars joggarnas joggare, en drygt 40-årig amerikan som sprungit 50 maror på 50 dar, en i varje delstat i USA, och anmärkningsvärt var att den bästa tiden fick han i det sista loppet. Han hade väl speciella gener, och det forskades lite på vad det kunde vara för 'fel' på honom.

Och återväxten är säkrad, Stockholm Mini Marathon har ett intressant nytt namn på startlinjen iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar