onsdag 6 maj 2009

Obekant bekant

På dagens långa joggingrunda stötte jag på en bekant som jag inte känner.

Vi ses på stan då och då, vi har säkert träffats 5 gånger de senaste åren. Och vi pratar då direkt som om vi vore de bästa kompisar. Men jag har ingen aning om vem han är.

Han har med gamla jobbet att göra, men är han en gammal arbetskamrat eller kund. Jag skulle förstås avslöjat att jag glömt honom första gången vi sågs, men nu känns det försent.

Idag försökte jag lura ur honom hans adress, men misslyckades, däremot fick jag fram att han ibland träffar en annan gammal arbetskamrat som jag också brukar träffa ibland, så det får bli min livlina att lösa det här problemet, och så ska jag aldrig gå i den här fällan mer - det är ju bara att erkänna direkt att man glömt ett namn.

Men joggingen på Björnön var fin och man stöter nästan alltid på nyfiken fin hjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar