tisdag 19 maj 2009

Nu får jag pensionärsrabatt


Som halvpanschis i fem år har jag mörkat att jag ibland kan få rabatt. Fullt pris tack!

Men OK då, nu när Försäkringskassan står för lönen så är det väl bra att tjäna några kronor där det går. Så idag köpte jag min första pensionärsbiljett.

Den får jag väl spara och rama in som ett kärt minne, 45 kronor tjänade jag. Och nu när isen väl är bruten ska jag banne mig utnyttja alla möjligheter.

En frisör jag en gång hade, en ung tjej runt 30, började redan när jag knappt var 50 att fråga om jag var pensionär, hon ville ge mig rabatt! Jag utnyttjade aldrig dom skamliga förslagen jag fick av henne utan såg det som ren mobbing, så till slut fick jag byta frisör.

Och förlåt att jag tjatar, men visst är det väl mer naturligt att pensionärer får lite rabatt än att vi får betala lite extra som en del tycker vi ska göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar