lördag 16 maj 2009

Eurovision Song Contest - Heja Sverige!

Vi försöker jaga upp lite spänning här på Stentorpet, men det går lite dåligt. Det var mer spännande när barna var små och vi laddade upp med chips och Coca Cola.

Men vi brukar i alla fall hålla oss vakna till slutet och se vem som vinner. Och inte är det så lätt att tippa, för jag har dålig koll på vilka som är favoriter. Och förresten, det kan ju bli vem som helst ändå. Men Norge har visst låga odds har jag hört.

Mina favoriter från semifinalerna är annars Turkiet, Island, Estland och Azerbadjan men jag tror jag röstar på Frankrike. Om jag nu röstar.

Malena Ernman borde komma rätt bra för det är en så fin och annorlunda låt hon har och så sjunger hon ju så bra. En världsartist. Och dessutom är hon så sympatisk, så det måste ju gå bra för Sverige och henne. Heja Sverige och Malena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar