söndag 17 maj 2009

Eurovision Song Contest 2009

Nix pix - inte så många gillade Sveriges låt. Men Norge var värdiga vinnare. Även om jag inte röstade på dom.

Mina favoriter kom 2:a, 3:a, 4:a och 6:a och den jag röstade på, Frankrike, kom 8:a. Så jag känner mig nästan som lite ESC-expert.

Imponerande show, men det klart det kostar på tok för mycket pengar. Det är ju ingen sans och måtta, men rimligen kan väl inte Norge bränna så här mycket pengar som Ryssland gjorde i år. Det blir nog en bra show ändå i Oslo.

Det är genomgående mycket bättre låtar från alla länder nu än det vi hörde för 8-10 år sen, och det är väl kul att vifta med flaggor och heja på sitt land i andra sammanhang än bara idrott så jag fortsätter gärna att kolla nästa år igen - förresten ska man skicka in ett bidrag? Jag såg att SVT har öppnat brevlådan för bidrag till 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar