onsdag 13 maj 2009

ESC 2009

Bra show, jag tittar gärna, man blir imponerad på själva arrangemanget med ljus, teknik och sånt.

Men det var ovanligt jobbiga programledare, med ovanligt dåliga manus. Var det det bästa som Ryssland kunde skrapa fram? Blir det kanske andra i finalen?

Och som vanligt var det bidrag man tycker om och diverse sömnpiller. Jag röstade på Turkiet med lite orientaliskt och på Island. Portugal & Israel trodde jag skulle ryka annars blev det väl som jag trodde. Men Israel hade ju en bra låttitel, There must be another way, och sjöng delvis på arabiska, det var ju imponerande.

Sen gillade jag pausunderhållningen med den massiva gubbkören med Kalinka och några andra ryska örhängen men också Those were the days - färgranna folkdräkter och en del modernt. Tingelingvarning, men det var ju typiskt ryskt.

Och det var ju fint att Malena Ernman gick vidare, det är rätt kul med det här jippot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar