torsdag 14 maj 2009

Dags för en ny panamahatt


Snart sommar och min gamla hatt har blivit för liten. Dags för en ny.

Panamahatten kommer från Ecuador och är det allra bästa solskyddet man kan ha och svalt för huvudet. Den görs av gräs, det är väl därför min gamla har blivit för liten, gräset har väl torkat.

På semesterresan till Frankrike i somras låg hatten hoprullad i resväskan, sen rullar man bara upp den, kanske skvätter på lite vatten sen är den snygg igen. Och några killar i resesällskapet skickades iväg att skaffa en snygg hatt när fruarna sett min. Speciellt på semesterresan är det kul att ha en sån här.

"Jag är för ung för hatt" sa en bekant i 40-årsåldern, men det är rätt vanligt nu att man ser ungdom bara hälften så gamla med nåt snyggt på huvudet, så inte är det en åldersfråga. Men det är klart, om det är snyggt eller inte är ju en smaksak.

Men jag trivs med min Panamahatt, så nu lägger jag en beställning till min leverantör, sen får solen skina så mycket den vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar