onsdag 15 april 2009

Vista eller XP

När jag köpte ny dator var det funderingen - vad skulle man ha?

Nu valde jag Vista som jag vet är mer krävande, men inte ångrar jag det. Det är en massa saker som jag tycker är bättre där än i dom två XP-datorerna som jag också har.

Men man måste hålla ögonen på vilka program man installerar. Alla har ju pippi på att lägga in egna tjänster som startas vare sig man vill eller inte, och jag har ett program som sabbar allt och tar allt minne. Ibland när jag skriver text som den här blir det tvärstopp, men när jag bara tillåter dom program jag behöver att starta vid uppstarten har jag aldrig problem.

Det kanske är ett designfel i Vista, vad vet jag, men nu vet jag vi alla fall hur jag ska göra för att slippa problemet. Men vilket program det är som förstör har jag inte kommit till än - undersökningen fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar