måndag 6 april 2009

Nya glasögon

Glasögon blir bara dyrare, men kvaliteten på glasen blir bara sämre. Hur nu det går ihop.

Ja, bågarna håller kanske bättre nu än när man var grabb och lekte lite våldsamt, då fick man springa till optikern stup i ett, men nu går jag dit nästan lika ofta och klagar på glasen.

Dom kallar det Antireflexbehandling men min f.d. optiker verkar inte klara av att fixa sånt. Det krackelerar säger dom och ser bekymrade ut. Och så får jag rabatt på nya glas, men nu efter tredje gången har jag tröttnat.

Så nu byter jag optiker och får tre par för samma pris. Det kan man ju också ha funderingar på, är det inte bättre att ha billigare pris och kunna byta lite oftare?

Hos min förra fick jag två par, och nu får jag alltså tre par till - fem par glasögon får jag att hålla rätt på! Jag springer alltid runt och letar efter mina glasögon, och får väl se om det här blir nån förbättring. Hur ska jag hålla rätt på fem par glasögon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar