tisdag 14 april 2009

Nu börjar joggingallvaret


En och en halv månad kvar nu till Stockholm Marathon, och nu blir det tre tuffa veckor innan jag kan börja ta det lite lugnare.

Även vi som hör till kön i motionsloppen måste förbereda oss riktigt, så nu blir det tre 5-gångersveckor för mig. 65-75 km per vecka. Och har man inte skött grundträningen under vintern är det svårt att reparera det nu, men jag ligger bra till, på 85% av plan och det är bättre än jag brukar.

Och om ett par veckor ska jag springa en gång med mina jogg.se-kollegor också, det ska bli kul. 33 km har dom tänkt och det blir den sista långrundan innan maran. Jag kan inte hålla deras fart, så jag ställer upp som hare dom första 10-12 meterna och sen springer jag i egen fart dom 32,99 kilometer som är kvar. Dom springer nog en minut snabbare än jag på varje kilometer, så jag kommer väl fram 30-45 minuter efter dom - men jag kommer fram!

Och maran ska jag klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar