lördag 28 mars 2009

Tack Täppas för joggingturen

För idag var det inte lockande att ge sig ut att springa. Men då tänkte jag på Täppas.

Han berättade i går hur han trivdes i skogen så här års med alla lukter - han ser ju inge' vidare, men tar sig ut ändå.

Så jag tog mig ut jag också, tog skogsrundan över Bredmossen där det det är oplogat 4-5 km. Där pulsade jag i spåret efter en hare och ett rådjur och korsade några stora kattspår - ett lo? Och Täppas har rätt, visst luktar det friskt av gran och fuktig jord och snön som smälter. Slirigt och plaskigt, men tyst och skönt i skogen.

Sen är det 5-6 km bilväg genom skogen ner mot Banelund. Där kör det väl 15-20 bilar om dan, men jag hade tur, jag mötte inte en enda så det var alldeles tyst där också. Blev bara utskälld av en hund.

Sista biten efter gamla riksvägen är också ganska lugn. Masrallyt går på andra sidan skogen nu, det är nog bara Stockholmarna som inte har uppdaterat GPS-en som fortfarande tar den vägen.
Jag tar så lätt intryck av trevligt folk, så det blev en fin löprunda genom skogen i snöslasket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar