lördag 21 mars 2009

Skattesänkning

Jag har egentligen lagt det bakom mig, men nu var det ett inslag i lokaltidningen om'et, så det blev aktuellt igen.

Vi panschisar fick ju inte vara med i alliansens skattesänkningssväng, men PRO kämpar oförtrutet vidare med namninsamlingar och uppvaktningar av regeringen för att göra skatterna lite mer rättvisa.

En del har ju fått så mycket bidrag senaste åren, 20-30-50000 kronor och mycket mer, medan vi andra inte fått en krona. Inte en spänn! Och på bilden i tidningen skrev min gamle arbetskamrat villigt på PRO:s lista och tyckte det var ett bra initiativ. Det här var nog inte nåt som alliansens äldre väljare hade räknat med i valet 2006.

Men jag tror inte det är läge för skattesänkningar nu, tvärtom behöver hr Reinfeldt & Co säkert förstärka kassan, så ett återtag av årets jobbskatteavdrag är bättre, då 'minskar' min pensionärsskatt från 18000 till 14000. Och den extraskatten bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar