tisdag 3 mars 2009

Photoshop hos Moderskeppet

Äntligen har jag kommit igång med kursen hos moderskeppet.se


Det var dom som vann årets bloggpris i klassen Datorer & Internet och det var nog välförtjänt.
Gratiskursen i Photoshop som dom har på sin hemsida är pedagogisk och lätt att följa och jag har klarat av inledningen, men här finns det mycket att gå igenom.

Min Photoshop är lite nyare än kursens Photoshop, och deras Photoshop verkar vara en mer avancerad variant än min och har funktioner som inte jag har, så ibland är det knepigt att hamna rätt. Och jag kör på svenska som också komplicerar när man vill följa exemplen. Men ojojoj vad mycket man kan göra med ett sånt här program.

Bäst kan väl vara en lärarledd kurs där man kan ställa sina dumma frågor när man inget fattar, men dom är ju rätt dyra, så jag börjar med den här så får jag se hur mycket jag lär mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar