fredag 13 mars 2009

Otursdag?


Fredag 13:e idag igen, ska man vara rädd? Det händer 1-3 ggr/år så det är ju inte så ovanligt.

Det blir nog inte värre än vanligt idag, kanske tom bättre. Jag ska få träffa ett par barnbarn så det är väl närmast en turdag.

Annars är det konstigt hur det sitter i ryggmärgen sånt man ska undvika - nycklar på bordet, inte gå under en stege. Och katter ska man akta sig för.

Jag brukar vara försiktig med sånt, men varför då? Det är ju bara gammalt skrock, så det där ska jag sluta med. Och om jag börjar lägga nycklarna på bordet så slipper jag springa och leta efter dom som jag jämt får göra nu.

Annars var torsdagen den 12:e en värre otursdag. Pensionerna ner 5 procent kom dom fram till. Jag som hoppats på ett lyft i SEB-klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar