tisdag 3 mars 2009

Minnet trubbas av

Närminnet är väl det som tydligast blir sämre med åren.

Jag sprang Yours Truly-loppet häromdan, 50 km, och jag hade tänkt att det skulle vara en engångsgrej.

Men det har jag redan glömt så jag kommer nog att stå på startlinjen nästa år också. Jag har just tittat i årets resultatlista, och det roliga är att läsa alla rapporter. Tveklöst hade jag ett av de allra tuffaste loppen, 16 km hade inte plogats på hela vintern. Det blev 7.44 i snömodden.

Löpare från hela världen är med och några i USA och Canada hade det lite kallt (men inte mer än 10-12 minus) och en i Tyskland fick avbryta ett tag för att det regnade så mycket, men jag ser ingen rapport om så mycket snö som jag hade i Stentorpet, Sala. Och en sprang i Thailand, också snöfritt.

170 löpare sprang 5-milaren (jag som ålderman blev 159:a) och drygt 300 sprang en kortare sträcka. Jag ska välja ut en sträcka som plogas nästa år, sen skickar jag ut inbjudningarna till The 2nd annual Yours Truly Run at Stentorpet, Sala 2010 så får jag se om det blir nån succe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar