fredag 20 mars 2009

Kämpigt att köpa möbler


Vi kom hem med två paket idag, en pall från IKEA och en TV-bänk från Jysk. Båda skulle monteras.

IKEA-pallen var inte så komplicerad, och deras beskrivningar är man ju van med så det gick rätt fort.

Men TV-bänken fick jag jobba med nästan 4 timmar med. Och deras beskrivningar är jag inte lika van med, så det blev till att göra om lite då och då.

Men det fattas ju aldrig nåt nuförtiden som det alltid gjorde förr. Jag fick tom några skruvar över, och det är lite oroväckande. Men hade vi köpt bänken monterad i fina affären så hade den minst kostat två tusingar mer, så det var rätt hyfsad timförtjänst.

Nu är vi nöjda, TV:n är på plats på nya TV-bänken och jag ska sätta mig på nya IKEA-pallen och kolla på nåt häftigt på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar