onsdag 25 mars 2009

Joggingsäsongen närmar sig

Det flesta joggare dammar av skorna i april/maj, men vi andra kör året runt.

Det syns redan nu att fler är ute och rör på sig, och i snöoväder och kyla är det inte riktig lika inspirerande får jag erkänna. Men nu blir det lättare.

Jag ligger lite sämre till i statistiken i år än tidigare år, och nu är det bara två månader kvar till Stockholm Marathon så nu får jag inte slarva mer. Jag ska upp i 60 km den här veckan.

Rankinglistan på jogg.se är till bra hjälp. Lite larvigt kanske, men det är fint att ligga bra till där. Just nu ligger jag 10:a bland alla 60-70-talister, och det finns några riktiga långtradare bland dom som springer 30-50 mil i månaden, jag kommer sällan över 20.

Men det är rätt OK för enda 40-talisten på jogg.se här i stan. Stockholm och Sala Silver Marathon blir det i år.

Men en gång till ska jag springa över Verrazanobron i New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar