torsdag 19 mars 2009

Härskarteknik


Äntligen hittade jag boken Härskarteknik i bokaffärn. Av Elaine Bergqvist.

Jodå, den har funnits på nätet har jag sett, men det har inte blivit av att beställa den där. Men nu blev det av att köpa den på stan. Bara 72 kronor.

Jag har bara hunnit läsa ett par kapitel än, men det ser jag direkt att den här hade varit bra att läsa när jag jobbade. Alltför många gamla arbetskamrater försökte göra sig märkvärdiga på andras bekostnad, då hade det varit bra att ha lite hjälp att sätta viktigpettrarna på plats.

Och nån gång kanske jag själv spelar över, och då är det bra att veta hur man bättrar sig.

Och än idag råkar jag ibland ut för såna som (omedvetet?) kör med härskarteknik, men nu kan dom inte känna sig säkra längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar