torsdag 5 mars 2009

Drömtydning

Jag tog en lång joggingtur idag, och vad tänker man på under 2,5 timmes svettande.

Ofta framtidsdrömmar i joggingspåret, men Hawaii Marathon stannar nog vid en dröm, dollarn är för dyr.

Men idag tänkte jag mest på vanliga drömmar. Jag brukar glömma dom innan jag hunnit stänga av väckarklockan, men idag fastnade en. Jag drömde om den arbetskamrat jag tyckt alla sämst om, en egoistisk luspudel. Men i natt hälsade vi glatt och kramade tom om varandra. Han hade en svart sjörövarlapp över höger öga, vad kan det betyda? Var han skum eller var det synd om honom?

Förr drömde jag ofta att jag var jagad men kunde inte röra mig, eller så tog jag av mig allt i korridoren och stod pinsamt naken i klassrummet, vanliga drömmar tror jag som väl betyder något avslöjande.

En dröm för 30-40 år sen var så tydlig att jag minns den än. Jag satt på ett unket värdshus i 15-1600-tals miljö. Satt jag där i mitt förra liv, jag som är så skötsam nu, eller vad betydde det? En drömtydarbok skulle jag vilja ha bytt till mig idag på Stora Bokbytardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar