tisdag 31 mars 2009

Dr Åsa pratar fobier i kväll

Och jag förstår att hon kollat ett av mina gamla inlägg, det känns hedrande.

Jag har varit lite intresserad av det här allt sen jag jag själv blev av med en av mina fobier, ja faktiskt tidigare ändå.

Och jag har nog haft några andra fobier också som försvunnit av sig självt, och dom som jag kanske fortfarande har kvar ska jag sluta med.

En bekant med ledbesvär kom stapplande i trappan upp till oss på 5:e våningen, hon vågade inte åka hiss. Och en annan bekant är rädd för att cykla, och en törs inte äta fisk. Vitricofobi är en intressant fobi, hoppas inte att någon av mina svärsöner eller svärdotter har den fobin.

Nu har jag sett och hört så många som också säger att man inte behöver ha kvar sina fobier om man inte vill. Så nu lägger jag till en ny titel till mitt CV: Avprogrammerare av fobier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar