måndag 30 mars 2009

Dans som hobby


Jag såg en gammal föreningsbekant i tidningen idag.

Det var länge sen vi sågs i dansklubben, minst 20 år sen. Nu var det Round Dance-träff i Hallstahammar.

Vi hade kul på den tiden i Square Dance-klubben som ett tag lockade rätt mycket folk, men Round Dance blev aldrig lika stort. 200 aktiva nu (i Eskilstuna, Stockholm o Karlskrona) och 80 av dom var i Hallstahammar.

Men Square Dance blev vår grej, kurs flera gånger i veckan och dansfester till helgen. Hur orkade man? Ungarna var ju små också, och dom hade vi ofta med oss, det kanske inte alltid var så kul för dom. Jag vet inte hur populärt Square Dance är idag, men inte så inne nu, tror jag.

Då är Line Dance mer populärt, men när det tog fart hade vi redan stoppat undan dansskorna. Det är väl inte försent än, jag får tänka på´t, för det var jätteroligt med dans och jag blev lite sugen nu, och där träffar man massor med trevligt folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar