onsdag 18 mars 2009

Bra med konkurrens?

Oftast är det väl det, men ibland undrar man om det blev något bättre det här med Posten.

Posten hem till brevlådan, det lilla man får nu för tiden, kommer två gånger per dag numera, vanliga posten först med sin reklam och sen efter någon timme kommer posten från Bring med lite mer reklam.

Paket hämtar vi hos ICA nere på stan, och där kan man också köpa frimärken. Men köper jag böcker kommer dom till kiosken i ett annat område, det har jag tagit fel på några gånger.

Och nu fick jag ett utbetalningskort - pengar att hämta! Jag hade missat att ange kontonummer så jag får ta mig ner på stan igen, men då ska man till Konsum i stället. Och stå i matkön och stampa.

Det kallas väl utveckling och samhällsbyggarna har väl tänkt att det inte får vara för enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar