söndag 15 februari 2009

Vikingarännet

I dag åker dom skridskor från Uppsala till Stockholm. 80 km.

I år är det väl perfekta förhållanden. Dom har ju fått ställa in så ofta.

Långfärdsskridskor verkar härligt, men det har jag aldrig provat. Staffan på jobbet tjatade på mig år ut och år in och jag var på ett infomöte i skridskoklubben en gång, men kom aldrig igång.

Och Uffe blir lyrisk när han pratar skridskor, det verkar hur kul som helst.

Sjöarna här runt Stentorpet är bra för skridskoåkning, isen lägger sig tidigt och entusiaster från Stockholm åker ofta hit för premiärturen. Och en 5km-bana är plogad på en av sjöarna.

Och nu har dottern skaffat sig skridskor, blir jag utmanad på Vikingarännet av henne får jag väl börja träna.

1 kommentar:

  1. Nja - det här med tävlingar överlåter jag ju till resten av familjen. Jag har väl andra drivkrafter antar jag :-) Men vi fick i alla fall en skymt av skridskoåkarna idag mot slutet av banan vid Stäket. De hade bra fart!
    //Annika

    SvaraRadera