lördag 28 februari 2009

Vasaloppet går imorgon

Men jag är inte med. Den här gången.

Två gånger har jag kört, Öppet spår för 9 år sen och några år senare blev det det 'riktiga' Vasaloppet.

Visst var det kul, men rätt jobbigt. Jag har ingen skidteknik. Och jag kan inte valla heller.

Första gången lämnade jag in skidorna för vallning men fick så bakhalt så jag borde åkt baklänges till Mora.

Andra gången försökte jag valla själv och det blev mycket bättre den gången. Men när jag vallade på 15 minuter tog det 3-4 timmar för mina kamrater att bli klara, så jag kunde kanske varit lite mer noga. Och dom suckade lite åt mina finska lågprisskidor när dom putsade på sina nyinköpta, toppmoderna märkesskidor.

Ska man ge sig på Vasaloppet ska man ha riktiga grejer, jag borde kostat på mig grejer för ett par tusingar till, då hade jag inte behövt slita så mycket.

Skidor är bra motion, man jobbar ju med armarna också, men för mig passar löpning bättre, och det är jobbigare att springa en 5-milare (som i söndags) än att skida en 9-milare. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar