onsdag 4 februari 2009

Ny dator

Nya datorn installerad. Och den ser bra ut. Visst är det kul med något nytt.

Dator HP, Bildskärm Samsung och 'riktiga' programvaror, inte kopierade längre.

Jag köpte allt på nätet som jag nästan alltid gör, det är ju så smidigt. Lätt att jämföra priser och prestanda, och hittills har jag aldrig haft problem med leveranser och sånt. Vet man bara vad man ska ha så köper jag gärna på nätet, eller borde man köpa mer i affärn hemma i stan? Men jag gör ofta det också.

Men äntligen en dator som är dubbelt så snabb som jag behöver, den här kommer nog att räcka ett bra tag. Och det var fler finesser än jag trodde, tackar (men det har jag ju betalt för förstås). Det enda som irriterar är allt lull lull som dom stoppar med, sånt brukar jag saklöst rensa, men nu tror jag svarade fel på någon fråga vid installationen så jag får väl en massa reklam ett tag.

Och nog kommer det att ta några veckor innan jag lär mig den här. Nu blir löpträningen lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar