onsdag 25 februari 2009

Nu blir det tungt

Förlovning i går och bröllop nästa år i kungahuset. Inget kan beröra mig mindre.

Jag förstår förstås att så länge vi har den här ordningen i Sverige ska det uppmärksammas, men det är väl en lågoddsare att tippa att media och östermalmstanterna (som finns över hela landet och även är män) kommer att tappa all sans och måtta nu. Lokaltidningen tex hade 5 helsidor och hela förstasidan idag.

Det kommer inte att gå att värja sig, men det positiva kan trots allt vara att även kritiken mot kungahuset kanske kan komma att luftas.

Men när tom den här bloggen försöker åka snålskjuts på förlovningen är det illa. Det får inte upprepas!

Om jag hade ärvt min pappas jobb hade jag blivit postis. Inget fel i det, men jag är glad att jag fick välja själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar