tisdag 3 februari 2009

Jag missade Super Bowl

Steelers slog Cardinals med 27-23. Men Cardinals ledde ett tag mot favoriterna. Dramatiskt.

Jag har ofta kollat en stund på finalerna i Amerikansk fotboll, men dom håller ju på hela natten så jag brukar jag inte orka se hela. Och i år missade jag den helt. Sjöng Janet Jackson i pausen? Det vågar väl inte amerikanarna längre.

Yngsta dottern bodde i Green Bay när Packers gick till final 1998, då var det spännande. Men dom fick spö mot Broncos.

Men när äldsta dottern 1988 bodde i Washington vann deras Redskins Super Bowl mot just Broncos. Då var det fest hela natten i Washington.

Och ett år var vi i Florida när Super Bowl spelades. Amerika skulle stå stilla sas det, men vi märkte faktiskt inget av det. Ingen stor sport i Florida kanske?

Västerås Roedeers börjar satsa igen efter några magra år och där var svärsonen med och spelade för några år sen, men det är ett tufft spel, så nu har han några skruvar i fotleden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar