söndag 22 februari 2009

Jag är Ultra Marathon-löpare

Dvs jag har sprungit lopp längre än ett marathon. 50 km blev det.

Men det var tungt, mesta delen var det 5-6 cm nysnö, men på många bitar var det snarare 10-15, och värsta biten genom skogen ännu mer. Så det var tungt! Det här loppet borde snarare räknas som 60 km.


Men ingen blir profet i sin egen hemstad, så mina närmaste är inte så imponerade, tycker snarast är det verkar klent beställt mellan öronen.

Må vara hur som helst med det, men jag känner mig nöjd och vill hädanefter tituleras Ultramarathonlöpare. Och spurten är jag extra nöjd med, folk i stugorna trodde visst det var blixten som slog ner medan någon gissade på en Kenyan. Undra på att jag är nöjd.


.

1 kommentar:

  1. Starkt jobbat. Var nära att jag gav mig ut igen nu ikväll men det kanske är bäst att spara på knät till framtida prövningar. / Anders

    SvaraRadera