lördag 7 februari 2009

Bra vinter i år

Inte för kallt och skapligt med snö. Vi har nog uppåt 40 cm här på Stentorpet, kanske över

Skridskobanan på sjön är inte upplogad men det fixar dom nog till sportlovet. Men det var ett bra skidspår på sjön, säkert 5 kilometer långt och mycket folk som tränade eller bara slöåkte lite sakta.

Första året jag åkte Vasaloppet fick jag åka på konstsnö i Avesta för att få lite träning. På en 1,2 km-bana fick jag ihop drygt 25 km - 20-25 varv måste det ha blivit. Enformigt! Några mil i december blev det den gången , sen blev det den där eftermiddagen i Avesta, det var all träning jag fick ihop, men Vasaloppsåkarna i år kan inte klaga på ont om snö.


Men skidåkning är inte min grej, tekniken och stilen är för dålig. Däremot börjar barnbarnet få till en bra stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar