tisdag 17 februari 2009

Bra kundsupport

Jag var tvungen att ringa Tele2 kundsupport idag. Och fick bra svar.

Alltför ofta känns det som det sitter nybörjare på supporten, men här fick jag den hjälp jag behövde så nu fungerar mitt trådlösa nätverk precis som jag tänkt. Jag behövde bara göra en omställning i IP-telefonburken som inte stod dokumenterat i deras beskrivningar på nätet så nu fungerar bredbandstelefonen och trådlösa routern samtidigt. Men dom borde komplettera dokumentationen, då hade jag inte behövt ringa dom. Eller så borde det stått att man ska ringa dom så hade jag sluppit hålla på och krångla och försökt själv.

Annars har jag lärt mig att ta det lugnt när man ringer efter support och undvika att komma med egna förslag, det brukar dom inte gilla. Jag lyssnar oftast snällt och kommer med lite dumma frågor i stället, och ställa dumma frågor är jag bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar