fredag 27 februari 2009

Bra Försäkringskassan

Tur att man kan sköta så mycket hemifrån datorn.


För nu kommer jag att ha en del kontakt med Försäkringskassan, det var länge sen sist. Jag har skött allt från datorn och sluppit köa och dom har lyckats göra det mesta rätt enkelt att förstå hur man ska göra.

Så hade jag bara en liten fråga igår så jag skickade ett mail och tänkte att det tar väl sin tid, dom har ju inte så gott rykte. Men efter nån timme kom svarsmailet. Bra Försäkringskassan!

Men till banken gick jag in och köade igår för en gångs skull, och det var ju massor av folk där. Vad gör dom där? Det kändes ovanligt att köa på banken, nu dröjer det länge till nästa gång.

Telefon, el, bredbandet och såna ärenden fixar man också lättast från datorn och de flesta kundwebbar är rätt OK numera.

Men visst har dom som har datorvana ett otroligt försprång. Få se om mina elever på datakursen hos Aktiva Seniorer kommer att våga skaffa sig BankId och sluta köa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar