söndag 22 februari 2009

Bågen är spänd

Det finns ett ordspråk: Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge.

Och nu är bågen spänd: Jag ska springa längre än jag nånsin gjort, rekordet hittills är en mara, 42 km. Nu ska det bli 50 km.

Mitt i vinten. Någon minusgrad är OK men 3-4 cm nysnö var väl onödigt. Och en bra bit på rundan är oplogad, där får jag springa i ett hjulspår. Där är det nog bättre att gå.

Det är en tävling, Yours Truly 50 km, som man kan springa var som helst i världen och sen rapportera in till arrangören, och nog har dom skönare dom som springer i Florida, men jag har tänkt på det här så länge så nog spänner jag bågen och kommer till start.

Det är bättre att få ett DNF i resultatlistan (Did Not Finish) än ett DNS (Did Not Start)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar