lördag 24 januari 2009

Nu har Tele2 HDTV


Men jag ska inte ha det än ändå, det var för dyrt.

Och det var en väldigt diskret lansering, det bara står lite i förbifarten i broschyren som dom skickar tillsammans med räkningen varje månad. Är dom kanske inte är riktigt färdiga med det tekniska och inte vill ha alltför många abonnenter, eller hur ska man tolka det? Och inget braskande på hemsidan heller. Skumt.

Nästan 1000 kr extra per år och 1500-2500 för boxen - nej bilden är tillräckligt bra ändå.

För 500 kr per år och boxen gratis hade jag gått med, men nu väntar jag tills alla nyinspelade program är HDTV-kvalitet, och då har nog kostnaden också gått ner lite.

Digital-TV från Telia testar fortfarande sin HDTV-teknik vad jag vet, så i Stentorpet är det inte heller aktuellt, och där är TV:n för liten för att man ska ha någon nytta av det. Jag har för mig att man minst behöver 32".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar