tisdag 13 januari 2009

Äntligen lite nytta med min GPS


I går fick jag äntligen användning av min GPS i bilen.

Jag köpte den för snart ett år sen, en Garmin 760 för 3500 kr, men sen har jag nästan bara använt den som MP3-spelare till och från Stentorpet, och den vägen har jag kört i över 25 år, så jag hittar rätt bra även utan GPS.

Men i går gjorde jag en snabbutflykt till områden i Stockholm jag aldrig varit i tidigare, och jag kom klockrent fram på bra genvägar jag aldrig vågat testa utan min Garmin. Jag körde fel en gång när jag tog ett eget initiativ, men då tar det ju bara sekunder innan damen i GPS-en kommer med nya direktiv.

Och på hemvägen slog jag först inte på GPS-en utan trodde jag hittade själv, men då hamnade jag innanför gränsen för trängselskatten. 20 kronor kostade det, det hade jag tjänat in om jag slagit på min Garmin i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar