måndag 19 januari 2009

Jag har en plan!

Jönssonligan hade inte kunnat planerat bättre.

Jag skulle sprungit en långrunda idag, minst 25 km, men vädret var så trist.

Jag tog i stället min gamla vanliga Bredmossen - Banelund som är ung 12 km. Och då kom jag på hur jag ska göra! Jag hade riktig tur med vädret - att det var så dåligt alltså.

Jag springer den här rundan i lunkarfart 2,5 varv, det klarar jag lätt. Så fortsätter jag med att gå ett halvt varv. Sen har jag bara ett varv kvar och det klarar jag om jag går och lunkar om vart annat. Jag får bara justera varvet så det blir 12,5 km. 4 * 12,5 = 50 kilometer = Yours Truly 50K.

Det som är bra med det här är att jag tre gånger kommer att springa förbi Stentorpet och kan få mig lite mat och fylla på vattenflaskorna. Är det inte en genial plan?

Hur sa dom i My Fair Lady: "Jag tror han kan det! Jag tror han kan det!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar