söndag 11 januari 2009

En extra finess med bredbandstelefon

En finess om reklamfolket har missat, men som jag upptäckte i förrgår.

Det var becksvart när vi kom till Stentorpet fast vår tomte och alla 4 ljusslingor skulle lysa - strömavbrott! Hur är det med frysen tänker man. Och vattnet - det har varit rätt kallt sedan nyår.

Jordfelsbrytaren hade utlöst av någon ljussslinga så det var lätt fixat - dålig kvalitet på våra timers. Och det hade nog inte varit svart så länge, frysen stod på -10, och som tur är har vi inte radiatorerna på jordfelsbrytaren så det var normalvarmt i huset.

Men då kom jag på att om jag ringer till Stentorpet och inte får normalt svar så vet jag att strömmen har gått. Det ska göra lite då och då, speciellt om det är buskallt ute och vi inte varit där på länge. Om det är ett riktigt strömavbrott är ju värmen också borta och då måste jag hålla ögonen på vattnet så det inte fryser.

Så det här var en positiv extra finess med bredbandstelefonen. Och gratis. Tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar