torsdag 29 januari 2009

En dos dopamin

Gösta Linderholm sjöng:
Det man inte har det längtar man till, och när man fått det som man vill, ja då står tiden still


Och i 'Konsten att leva innerligt' (bra bok) har jag läst att Sören Kierkegaard redan för snart 200 år sen skrev om hur vi folk ser fram mot nya grejer, en ny pryl kan vara svaret på allt. Dopamin frigörs och gör att vi till slut tycker det är otroligt viktigt att skaffa just den här nya prylen.

När vi väl fått det vi trånat efter så har vi ett kort lyckorus, sen är det ofta bara en ny pryl bland allt annat, men då är det något nytt vi trånar efter. That's life! Stackars alla shopaholics.

Men jag har trånat bra länge nu, och nu blev det affär. Så ett kort lyckorus får jag unna mig, sen ska den betalas, installeras, allt från den gamla datorn ska över till den nya, en del program fungerar inte etc. etc. Och om ett år så börjar den nya datorn gå trögt så jag får börja tråna efter något nytt igen.

Men nu sitter jag vid brevlådan och väntar på en avi från Dustin att paketet har kommit .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar