fredag 16 januari 2009

Bandy-VM i Västerås


På söndag börjar VM men utan Västeråsspelare den här gången, och det var ju trist. Hur ska det gå för Sverige?

Kanske inte så upphetsande med bandy-VM och många messerschmittar rynkar på näsan åt bandy med det eviga 'man ser ju inte bollen' men det är dumheter. För bara man vill så ser man förstås och jag tycker det är skönt med en sport där spelarna inte är alltför bortskämda med fantasilöner. Och det det är ett snabbt spel så som publik får man vara alert.

Jag ska gå på några matcher förstås, bandy inomhus är skönt. Jag har frusit tillräckligt ofta i både snö och regn och Västerås har en fin hall nu, landets finaste än så länge? Och gångavstånd dit hemifrån.

I dec 1956 fick vi landets första konstfrusna bandyplan, och jag såg invigningsmatchen. När det var isbrist spelades sen massor av matcher där, hela helgerna ibland, och jag såg så mycket jag kunde.

Och i mars blir Västerås SK Svenska Mästare igen på Studenternas i Uppsala, det ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar