onsdag 21 januari 2009

Avundsjuk

Nu sitter jag och svettas inför kvällens avslöjande.

En del är så duktiga att planera och vara ute i god tid och det är dom jag avundsjuk på. När det gäller mina förberedelser inför kommande motionstävlingar är jag rätt nöjd, det går inte att komma dåligt förberedd till ett maratonlopp, men annat skjuter jag gärna upp tills jag har kniven på strupen. Jag har setat många gånger och gjort OH-bilder kl två på natten för morgondagens övningar. Dumt. Jag ska bättra mig i mitt nästa liv.

För jag har haft mer än en månad på mig att ta fram mina spanskböcker och fundera på konjunktiv och preteritum eller åtminstone träna på glosor. Och inte kan jag hoppas på att få slippa frågan heller, vi är bara fem i klassen så jag blir obönhörligt avslöjad i kväll.

Men nu har jag i alla fall skrivit en liten kort text på spanska vad jag gjort i jul som jag ska träna på. Hoppas bara el profesore kommer med rätt pregunta ikväll och inte frågar nå't annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar