måndag 22 december 2008

Näthandel


Jag köper mycket på nätet - kameror, TV, böcker, resor, biljetter...

Visst är det bekvämt. Har man också kollat priser på t.ex. Pricerunner eller Prisjakt får man ju bra pris också. Och det är ju inget annat än att köpa på postorder som man alltid gjort, bara att det är enklare att jämföra märken och så går det så mycket snabbare än förr.

Morbror Elis gjorde hela julklappsköpet per postorder redan 195o men han fick leveransen i mitten av januari - kusinerna kom aldrig riktigt över chocken att bli utan julklappar.

Men jag kommer att köpa mer på nätet, t.ex. säkert nya datorn om jag kommer till skott nån gång, men ibland blir jag lite kluven - hur blir det i framtiden, kommer vanliga affärer att finnas kvar?

Eller blir de nya affärerna bara stora lagerlokaler och en massa lastbilstransporter - vad trist i så fall?

Jag förstår dom som på lilla orten hellre köper lite dyrare i affären än på nätet så dom får ha kvar sin affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar