måndag 29 december 2008

Mellandagsarbete

Jag jobbade gärna alla mellandagar på den tiden jag hade arbete.

Tomt på kontoret, inga telefoner som ringde. Man kunde avsluta många småsaker som blivit liggande och ta tag i surdegarna där man behövde tänka lite extra. Och tom städa lite i skrivbordslådorna.

Och ändå ta långlunch och sluta tidigt med gott samvete, man hade ju fått så mycket gjort.

Ett år var jag extra nöjd med arbetsåret som var slut, jag hade gjort så många bra grejer det året tyckte jag, då chefen ringde hemifrån. Bussigt tänkte jag att säga Tack och önska Gott Nytt År.

Men i arbetsårets sista minuter ville hon bara gnälla på ett säkerhetsproblem som inte var värre än att det skulle varit slut på gummisnoddar i förrådet.

Det sa jag åt henne och önskade God Fortsättning. En del borde inte bli chef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar