tisdag 30 december 2008

Gomorron Sverige

Jag sitter en stund med SVT varje morgon, nyheter, intervjuer, bokrecensioner etc. Dom har så skickliga programledare, jag är imponerad av nästan allihopa.

TV4-morgonen är för puttenuttigt i min smak och så all reklam. Det väljer jag bort.

Morgonsoffan med Petra Mede och David Batra är en träffsäker parodi på TV4-morgonen.



Men helgmorgnarna ser jag ofta på TV4, deras Tilde de Paula är bland de allra bästa morgonprogramledarna. Lugn, saklig och påläst.

Morgonnyheterna från Tvärsnytt kan man få gåshud av - dom har bl.a. en snygg, trevlig tjej men som är så hurtig att jag inte orkar med henne: "Vi är tillbaka om en timme - hörrni, missa inte dä" säger hon och ler med hela kroppen. Men jag är för morgonsur att uppskatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar