onsdag 1 oktober 2008

Mina missbruk

Jag har två: Det första delar jag med kd:s Alf Svensson - jag (och han) är beroende av äpplen. Och jag är snarare gourmand än gourmé - allt går ner, även kärnhusen. Och i släkten sprider sig detta missbruk allt längre ner i åldrarna -10-åriga barnbarnet tullar allt som oftast på mitt förråd av äpplen som jag pallat av grannen här på torpet. Fräckt!

Mitt andra missbruk är plastlådor från Hammarplast som jag köper så snart byggaffären har extrapris. Alla pappkartonger i källaren på torpet och hemma i stan ska bort - juldekorationen, gamla serietidningar, de sparade gardinerna - ja allt ska ligga i fina 31-liters plastlådor. Och nu ser jag att det är extrapris på 15-liters, 200 kr för 4 st. Suget sätter in - vilken färg ska jag ta?

Och sen är jag ju fixerad vid marathonträningen också så det kanske finns fler lik i garderoben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar