onsdag 22 oktober 2008

Man börjar bli attraktiv

Nu börjar anbuden ramla in - värvningarna till pensionärsorganisationerna.

Jag är redan med i AS (Aktiva Seniorer) och nu vill SPF och PRO (finns det fler) ha min medlemsavgift. PRO verkar aktiva med IT och det är ju bra. Dom sjösatte 'Pensionätet' för en månad sen (ett Facebook för oss äldre), och blir det bra så ligger dom bra till. Verkar lite trögt än, men blir det bättre inom de närmaste månaderna ligger dom bra till. Jag får hålla ett öga på hur det går för dom.

Annars tycker jag intensivt illa om epitetet "pensionär". Man är snickare, tandläkare, astronaut för att sen buntas ihop i en grå massa som "pensionär". Då man helst bör hålla sig hemma och inte stå i vägen för andra i kön i affären. Inte för att jag skäms men kallar mig hellre "motionär" om nån frågar.

Men nu gungar jag vidare i gungstolen en stund sen tar jag mig en joggingrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar